Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorKrygowska, Zofiapl_PL
dc.contributor.authorKorpikiewicz, Józefpl_PL
dc.date.accessioned2018-10-29T09:49:15Z
dc.date.available2018-10-29T09:49:15Z
dc.date.issued1984
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/3590
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny. Rozprawa doktorska - promotor: prof. dr Zofia Krygowska.pl_PL
dc.description.abstractGłównym celem mojej pracy jest danie odpowiedzi na pytanie, czy wyniki nauczania matematyki uczniów szkół podstawowych były adekwatne do wyników nauczania określonych przez program nauczania matematyki. W badaniach przeprowadzonych w latach 1966 i 1968 przez COM stwierdzono, że nastąpiło w odstępie tych dwóch lat znaczne obniżenie wyników nauczania, sięgające np. w zakresie dzielenia aż 45,1%. Zatem postawiłem sobie drugi cel, a mianowicie odpowiedź na pytanie, czy w porównaniu wyników nauczania z lat 1974 lub 1975 z wynikami z 1968 roku nastąpiło ich obniżenie czy podwyższenie. Szukanie odpowiedzi na te dwa pytania stanowi zasadniczą treść pracy. Postawiłem sobie jeszcze dodatkowy trzeci cel, a mianowicie zbadanie niektórych czynników mogących mieć wpływ na poziom wyników nauczania matematyki, jak: możliwości percepcyjne uczniów, ich pochodzenie społeczne i wykształcenie rodziców badanych uczniów. Część pracy dotyczącej tego trzeciego celu umieściłem w aneksie.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectnauczanie matematykipl_PL
dc.subjectszkoła podstawowapl_PL
dc.titleWyniki nauczania matematyki uczniów szkół podstawowych w latach 1974-1975 i niektóre czynniki mające wpływ na poziom tych wynikówpl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord