dc.description.abstract | Głównym celem mojej pracy jest danie odpowiedzi na pytanie, czy wyniki nauczania matematyki uczniów szkół
podstawowych były adekwatne do wyników nauczania określonych przez program nauczania matematyki.
W badaniach przeprowadzonych w latach 1966 i 1968 przez COM stwierdzono, że nastąpiło w odstępie tych dwóch lat
znaczne obniżenie wyników nauczania, sięgające np. w zakresie dzielenia aż 45,1%. Zatem postawiłem sobie drugi cel,
a mianowicie odpowiedź na pytanie, czy w porównaniu wyników nauczania z lat 1974 lub 1975 z wynikami z 1968 roku
nastąpiło ich obniżenie czy podwyższenie.
Szukanie odpowiedzi na te dwa pytania stanowi zasadniczą treść pracy.
Postawiłem sobie jeszcze dodatkowy trzeci cel, a mianowicie zbadanie niektórych czynników mogących mieć wpływ na
poziom wyników nauczania matematyki, jak: możliwości percepcyjne uczniów, ich pochodzenie społeczne i wykształcenie
rodziców badanych uczniów. Część pracy dotyczącej tego trzeciego celu umieściłem w aneksie. | pl_PL |