Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorMadej, Zdzisławpl_PL
dc.contributor.authorStokłosa, Helenapl_PL
dc.date.accessioned2018-11-29T18:05:41Z
dc.date.available2018-11-29T18:05:41Z
dc.date.issued1983
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/3745
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Geograficzno-Biologiczny. Praca doktorska - promotor: doc. dr Zdzisław Madej.pl_PL
dc.description.abstractCelem niniejszej pracy jest przedstawienie kształtowania się asymetrii, zarówno funkcjonalnej jak i morfologicznej, kończyn górnych. Z omówionych wyżej doniesień wynika, że wpływ różnorodnych form działalności na kształtowanie się asymetrii kończyn osobników dorosłych przedstawiony jest w licznych opracowaniach, natomiast wczesne okresy ontogenezy nie mają takich opracowań. To właśnie zadecydowało o badaniu zjawiska asymetrii u dzieci od 3 miesiąca do 15 roku życia. Prócz przedstawionego celu zasadniczego, wyłoniono jeszcze cele uboczne pracy. Do nich należy ocena diagnostycznej wartości testów psychologicznych najczęściej stosowanych do określenia typu lateralizacji. Podobna ocena zostanie przeprowadzona dla wskaźników somatycznych, które informują o asymetrii morfologicznej. Ponadto podjęta zostanie próba doboru testów psychologicznych i wskaźników somatycznych, które pozwoliłyby orzekać z dużym prawdopodobieństwem o typie asymetrii czynnościowej i morfologicznej w poszczególnych przedziałach wieku.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectasymetriapl_PL
dc.subjectasymetria funkcjonalnapl_PL
dc.subjectasymetria morfologicznapl_PL
dc.subjectontogenezapl_PL
dc.titleKształtowanie się funkcjonalnej i morfologicznej asymetrii kończyn górnych w ontogenezie człowieka : (od 5 miesiąca do 15 roku życia)pl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord