Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorPanasiewicz, Adampl_PL
dc.contributor.authorJanczy, Kornelpl_PL
dc.date.accessioned2019-01-08T11:48:21Z
dc.date.available2019-01-08T11:48:21Z
dc.date.issued2019-01-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/3956
dc.descriptionUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Sztuki. Praca doktorska - promotor: dr hab. Adam Panasiewicz.pl_PL
dc.description.abstractCelem rozprawy doktorskiej pt. Niewinna geografia jest analiza przemian, jakie zaszły w polskim pejzażu po 1989 roku, oraz opis ich twórczej recepcji na gruncie sztuki polskiej. Rozmaite aspekty transformacji rodzimego pejzażu w ostatnich trzech dekadach, takie jak dychotomia pomiędzy przestrzenią prywatną a publiczną czy tzw. samowolka budowlana, stanowią punkt wyjścia do refleksji nad aktualnym stanem tkanki wizualnej polskiego krajobrazu i nad symbolicznymi oraz wyidealizowanymi wyobrażeniami o nim. Na część praktyczną doktoratu składa się 29 autonomicznych, trójwymiarowych dzieł, które zestawione w całość tworzą intermedialną instalację pt. Niewinna geografia. W warstwie tematycznej poszczególne prace odnoszą się do zagadnienia polskiego współczesnego krajobrazu naturalnego i kulturowego, obiektów i elementów architektonicznych oraz zjawisk przyrodniczych, które stanowiły punkt wyjścia dla ich realizacji. W warstwie formalnej prac odwołuję się do języka plastycznego makiety (co manifestuje się między innymi za sprawą użytych materiałów oraz technik). W ten sposób wiedzę na temat opisywanych fenomenów związanych z pejzażem konfrontuję z symbolicznym i uproszczonym ich postrzeganiem.pl_PL
dc.description.abstractThe purpose of my doctoral thesis, entitled Innocent Geography, is to examine changes in Poland's landscape after 1989, and to describe how these have been commented on by Polish artists. Various aspects of our native landscape's transformation over the past three decades, such as dichotomy between private and public space, or land use violations, become a starting point for a reflection on how Poland's landscape is currently composed in visual terms, and what kinds of symbolic or idealistic representations thereof are pursued. The practical part of my doctorate consists of 29 autonomous three-dimensional pieces which, combined, form an intermedia installation entitled Niewinna geografia [Innocent Geography]. As far as subject matter is concerned, individual works deal with Poland's contemporary natural and cultural landscape, architectural features and sites, as well as natural phenomena, all of which had been starting points for the production of pieces. In formal terms, I am referring to the language of scale modelling (which manifests itself in the choice of materials and techniques, among other things). This way, knowledge of landscape-related phenomena is juxtaposed with their symbolic and simplified perception and reception.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectkrajobrazpl_PL
dc.subjectpejzażpl_PL
dc.subjectarchitekturapl_PL
dc.subjectmakietapl_PL
dc.subjectsztuka współczesnapl_PL
dc.subjectlandscapeen_EN
dc.subjectarchitectureen_EN
dc.subjectscale modelen_EN
dc.subjectcontemporary arten_EN
dc.titleNiewinna geografiapl_PL
dc.title.alternativeInnocent Geographyen_EN
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord