Przeglądaj Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Dydaktyki Matematyki według tytułu
Wyświetlanie pozycji 13-32 z 32
-
Przyczynek do badań nad rozumieniem przez uczniów tekstu matematycznego
(1974)In the paper is presented an investigation and its results that concern understanding the contents of a mathematical statement by pupils of grammar schools (15-18 years old). An atempt has been undertaken to formulate ... -
Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 108. Prace z Dydaktyki Matematyki 3
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1986) -
Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 182. Prace z Dydaktyki Matematyki 4. Matematyczne kształcenie studentów kierunków pedagogicznych
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1996) -
Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 54. Prace z Dydaktyki Matematyki 1
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1974) -
Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 67. Prace z Dydaktyki Matematyki 2
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1978) -
Rozumienie implikacji przez uczniów liceum (fragment badań)
(1974)The paper presents part of larger investigation on "Formal and natural understanding by students the propositional connectors and quantifiers”. As the greatest difficulties met by students concern implication, which had ... -
Strategie rozwiązywania zadań matematycznych jako problem dydaktyki matematyki (fragment badań)
(1974)One of the main tasks of teaching mathematics is developing an ability to apply the acquired mathematical knowledge and skills for solving problems, as well as developing the student's creative attitude to problems on ...