• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Artykuły naukowe (WMFT)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Artykuły naukowe (WMFT)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Przyczynek do badań nad rozumieniem przez uczniów tekstu matematycznego

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Przyczynek do badań... (2.874MB)
Autor:
Nowecki, Bogdan
Źródło: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1974, Z. 54, Prace z Dydaktyki Matematyki 1, s. [65]-110
Język: pl
Data: 1974
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In the paper is presented an investigation and its results that concern understanding the contents of a mathematical statement by pupils of grammar schools (15-18 years old). An atempt has been undertaken to formulate criteria of understanding as well as criteria for selecting such groups of pupils, which are equivalent in some view. The investigation was based on the example of one theorem, presented in three versions, due to an accepted hypothesis that formulation of a theorem influences understanding of its contents. Three kinds of formulation were singled out: indicative, conditional and conditional—funcional. The investigation concerned 633 pupils of 9th, 10th and 11th forms. Results were analised statistically and qualitatively. They confirm in principle the assumed hipoteses, while this confirmation is differentiated with regard to the atended by the investigated pupils. Among conclusions based on the investigation the following ones are primarily emphasized: 1. the need of teaching the pupils how to use a mathematical text, in particular the need of teaching them "to read" a mathematical statement, 2. the necessity of various formulations of mathematical statements, with particular consideration of the conditional-functional form, first of all in lower forms, 3. the need of search for various means of verifying the understanding of the contents of a statement. All conclusions are to be treated very carefully, and it is clearly suggested that further investigation is necessary for their fuller confirmation.
URI
http://hdl.handle.net/11716/4175
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WMFT)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Dydaktyki Matematyki

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image