• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Artykuły naukowe (WMFT)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Artykuły naukowe (WMFT)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Organizacja ćwiczeń z analizy matematycznej oparte na programowaniu indywidualnego przygotowania studenta do tych ćwiczeń

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Organizacja ćwiczeń z analizy... (1.487MB)
Autor:
Treliński, Gustaw
Źródło: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1974, Z. 54, Prace z Dydaktyki Matematyki 1, s. [143]-173
Język: pl
Data: 1974
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article presents a report on investigation carried out by the author in the years 1967-1969. The purpose of the investigation was to elaborate a sort of work with the students of the first course of the mathematical faculty that would ease their adaptation in the uniwersity, and would help reduce the number of throw-outs through enabling them to overcome encountered difficulties. The form of organizing self-dependent work of students characterised in detail in the article consists in combining programmed instruction (a guiding text called "Programme" was distributed) explanatory teaching (a lecture), problem-solving method, work with a textbook and discussion. The elaborated project was verified experimentally and its usefulness for practice was evaluated. In order to determine objectively effects of the experiment, the results of two groups, equivalent in view of some accepted criteria, were compared both in qualitative and in quantitative analysis. On the grounds of the analysis reinforced hipoteses were formulated concerning the form of organizing work subjected to the experiment. It was established that the said form a) makes easier to the first-course students to get accustomed to the university system, of learning and helps to reduce the number of throw-outs in the first year more effectively than the forms of classes traditionally used in the mathematical faculty of the Higher Pedagogical School in Kraków, b) produces results that show a difference (essential on the 0,05 level) against results reached through traditional forms of classes, с) makes possible a more profound understanding and faster acquisition of the taken contents by the students, d) its influence on reduction of the number of mistakes concerning concepts and theorems is more evident, e) shows a superiority over the traditional method of acquiring the technique of reading mathematical text by the students.
URI
http://hdl.handle.net/11716/4177
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WMFT)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Dydaktyki Matematyki

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image