• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Społecznych (WPL)
  • Monografie / Rozdziały (WPL)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Społecznych (WPL)
  • Monografie / Rozdziały (WPL)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Contemporary Determinants of Security Education

Thumbnail
View/Open
Contemporary determinants... (590.8Kb)
Author:
Kaźmierczak, Danuta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: State security in the contemporary world / redakcja naukowa Olga Wasiuta, Janusz Falecki, Danuta Kaźmierczak. - Kraków : Wydawnictwo Drukarnia Styl Anna Dura, 2019. - S. 204-217
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
zarządzanie edukacją
edukacja dla bezpieczeństwa
integracja
sztuczna inteligencja
Przemysł 4.0
education management
security education
integration
AI
Industry 4.0
Date: 2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Współcześnie jesteśmy świadkami głębokiej i wielowymiarowej transformacji cyfrowej usług, produktów i modeli biznesowych, która w efekcie daje nową jakość życia, ale także potęguje istniejące lub tworząc nowe zagrożenia. Zmieniają się przez to zadania i możliwości edukacji dla bezpieczeństwa. Może ona korzystać ze sprawdzonych już koncepcji, realizowanych w przemyśle: poziomą i pionową integrację procesów i nowoczesne metody gromadzenia i analizy danych, by dostarczać spersonalizowane produkty szkoleniowe (spójne i interdyscyplinarne programy i kursy) decydujące o skuteczności kształcenia(szkolenia). Celem artykułu jest analiza zastosowania nowych rozwiązań w edukacji dla bezpieczeństwa z uwzględnieniem współczesnych uwarunkowań środowiska bezpieczeństwa. Autorka podjęła również próbę zdefiniowania sylwetki specjalisty w zakresie bezpieczeństwa, zadań, jakie przed nim stoją i umiejętności koniecznych do ich realizacji. Omówiła również przykładowe metody kształcenia (szkolenia) gwarantujące efektywność, czyli profesjonalnie wykształcone kadry/ wyszkolonych cywilów potrafiących reagować na zaistniałe zagrożenia używając odpowiednich do tego celu sił i środków.
 
Nowadays, we witness the deep and multidimensional digital transformation of services, products and business models, which creates new quality of life but also strengthens existing threats or creates new ones. This results in changes in security education, its tasks and opportunities. It is possible to use already tested solutions offered by the business sector: vertical and horizontal integration of processes and new methods of data collection and analysis in order to deliver personalized training services (products) (coherent and interdisciplinary programs and courses) which determine effective teaching process. The aim of the paper is to provide the analysis of implementation of new solutions in security education considering also contemporary determinants of security environment. The author also attempts to define the profile of security specialist, their tasks and capabilities necessary to perform successfully and discusses the exemplary teaching (training) methods that could guarantee effectiveness, i.e. professionally educated staff/trained civilians who react to the threats using right means and capacity.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/4719
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WPL)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image