• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Społecznych (WPL)
  • Monografie / Rozdziały (WPL)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Społecznych (WPL)
  • Monografie / Rozdziały (WPL)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Szanse i wyzwania dla edukacji dla bezpieczeństwa

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Szanse i wyzwania dla edukacji... (689.6KB)
Autor:
Kaźmierczak, Danuta
Źródło: Bezpieczeństwo współczesnego świata. Część 2. Wymiar narodowy / redakcja naukowa Janusz Falecki, Paweł Łubiński. - Kraków : Wydawnictwo Drukarnia Styl Anna Dura, 2019. - S. 195-209
Język: pl
Data: 2019
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Współcześnie jesteśmy świadkami głębokiej i wielowymiarowej transformacji cyfrowej usług, produktów i modeli biznesowych, która w efekcie daje nową jakość życia, ale także potęguje istniejące lub tworząc nowe zagrożenia. Zmieniają się przez to zadania i możliwości edukacji dla bezpieczeństwa. Może ona korzystać ze sprawdzonych już koncepcji, jakie oferuje przemysł: poziomą i pionową integrację procesów i nowoczesne metody gromadzenia i analizy danych, by dostarczać spersonalizowane produkty szkoleniowe (spójne i interdyscyplinarne programy i kursy) decydujące o skuteczności kształcenia(szkolenia). Celem artykułu jest analiza zastosowania nowych rozwiązań w edukacji dla bezpieczeństwa z uwzględnieniem wyzwań, jakie niesie ze sobą współczesne środowisko bezpieczeństwa a także ograniczeń biologicznych czy prawnych. Autorka nakreśliła potrzebę projektowania interdyscyplinarnych programów prewencyjnych czy szkoleniowych i omówiła przykładowe metody kształcenia (szkolenia) gwarantujące efektywność, czyli profesjonalnie wykształcone kadry/ wyszkolonych cywilów potrafiących reagować na zaistniałe zagrożenia używając odpowiednich do tego celu sił i środków.
 
Nowadays, we witness the deep and multidimensional digital transformation of services, products and business models, which creates new quality of life but also strengthens existing threats or creates new ones. This results in changes in security education, its tasks and opportunities. It is possible to use already tested solutions offered by the business sector: vertical and horizontal integration of processes and new methods of data collection and analysis in order to deliver personalized training services (products) (coherent and interdisciplinary programs and courses) which determine effective teaching process. The aim of the paper is to provide the analysis of implementation of new solutions in security education considering challenges the contemporary security environment creates and biological and legal limitations. The author indicates the necessity to design interdisciplinary projects/ courses and discusses the exemplary teaching (training) methods that could guarantee effectiveness, i.e. professionally educated staff/trained civilians who react to the threats using right means and capacity.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/4747
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WPL)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image