• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modalność oraz illokucja wypowiedzi dzieci w wieku przedszkolnym w sytuacjach zabawowych

Thumbnail
View/Open
Modalność oraz illokucja... (445.5Kb)
Author:
Brzdęk, Ewa
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 62, Studia Linguistica 4 (2008), s. [347]-357
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2008
Metadata
Show full item record
Abstract
An amusement situation makes occasion for spontaneous utterances the big part of which has the modal character. Children’s language contains several lexical indexes of modality (proper modal verbs, modal predicates, modal particles, adherent qualifiers, and modal adjectives). From the semantic point of view children's language reflects good understanding of the importance of means of modality w hich enables proper using of the means in spontaneous amusement discourse. Possible incorrectness is caused by the stage of language development at the preschool age and gradual acquisition of communicational (both conversational and discursive) competence at this age.
URI
http://hdl.handle.net/11716/4870
Collections
  • 2008, Studia Linguistica 4
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image