The Lolita Effect in the media
View/ Open
Author:
Polakevičová, Ivana
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 115, Studia Linguistica 7 (2012), Dialog z tradycją, cz. 2, s. [116]-121
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2012
Metadata
Show full item recordAbstract
Artykuł prezentuje efekt Lolity w przestrzeni medialnej – jest to zjawisko materializowania
kobiecego piękna w jego niedojrzałości w bezpośredniej treści przekazów medialnych.
W dyskursie teoretycznym zawarto przekonanie, iż dominująca tendencja do eksponowania
dojrzewających dziewcząt w celu zwiększenia zysków komercyjnych jest niewłaściwa.
Przedstawiając sumarycznie poszczególne pozycje z literatury krajowej i zagranicznej,
w szczególności publikację M.G. Durhama The Lolita Effect. The Media Sexualization of Young
Girls and What You Can Do About It (New York 2005), autorka artykułu zwraca uwagę na
niektóre mity prezentowane w mediach jako restrykcyjne spojrzenie na kobiecą seksualność,
pozostające zarazem w ostrym kontraście ze zdrową, rzeczową i progresywną wizją
seksualną.