Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPolakevičová, Ivanapl_PL
dc.date.accessioned2019-05-20T09:27:58Z
dc.date.available2019-05-20T09:27:58Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 115, Studia Linguistica 7 (2012), Dialog z tradycją, cz. 2, s. [116]-121pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/4946
dc.description.abstractArtykuł prezentuje efekt Lolity w przestrzeni medialnej – jest to zjawisko materializowania kobiecego piękna w jego niedojrzałości w bezpośredniej treści przekazów medialnych. W dyskursie teoretycznym zawarto przekonanie, iż dominująca tendencja do eksponowania dojrzewających dziewcząt w celu zwiększenia zysków komercyjnych jest niewłaściwa. Przedstawiając sumarycznie poszczególne pozycje z literatury krajowej i zagranicznej, w szczególności publikację M.G. Durhama The Lolita Effect. The Media Sexualization of Young Girls and What You Can Do About It (New York 2005), autorka artykułu zwraca uwagę na niektóre mity prezentowane w mediach jako restrykcyjne spojrzenie na kobiecą seksualność, pozostające zarazem w ostrym kontraście ze zdrową, rzeczową i progresywną wizją seksualną.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.titleThe Lolita Effect in the mediaen_EN
dc.title.alternativeEfekt Lolitki w przestrzeni medialnejpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord