Kwalifikacje nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa
Author:
Włodarczyk, Ewelina
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Bezpieczeństwo współczesnego państwa. Część 2, Wymiar narodowy / redakcja naukowa Janusz Falecki, Paweł Łubiński, Kraków : Wydawnictwo Drukarnia Styl Anna Dura, 2019. - S. 210-222
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
nauczycielkwalifikacje
edukacja dla bezpieczeństwa
szkoła
teacher
qualifications
education for security
school
Date: 2019
Metadata
Show full item recordAbstract
Artykuł obejmuje problematykę kwalifikacji nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa. Szczegółowo omawiane będą wymagania względem nauczycieli oraz zakres ich przygotowania do pełnienia roli zawodowej w ramach kształcenia formalnego oraz pozaformalnego. Pod rozwagę zostanie postawione pytanie dotyczące zakresu kontroli nad sposobem realizacji edukacji dla bezpieczeństwa w ramach edukacji pozaformalnej, jak również systemu przygotowania takich nauczycieli do prowadzenia
zajęć dla różnych grup wiekowych odbiorców. Kluczowym zagadnieniem będzie próba usystematyzowania, kim jest współczesny nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa i czy jego rolę sprowadzić można do prowadzenia zajęć w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. The article covers the issues of teacher’s qualifications of education for security and safety.
The requirements
for teachers and the scope of their preparation for performing
a professional role within formal out of formal and
non-formal education will be discussed in detail.
A question about the scope of control over the mode of
implementation of education
for safety within out of formal education, as well as the system of preparing such
teachers
to conduct classes for various age groups of recipients will be considered. The key
issue will be the
attempt to systematize who the contemporary teacher of education for
security is and whether his role can be
reduced to conducting classes in primary and
secondary school.