Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.editorSzymkat, Janinapl_PL
dc.date.accessioned2019-07-17T05:58:55Z
dc.date.available2019-07-17T05:58:55Z
dc.date.issued1986
dc.identifier.issn0239-2356
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/5511
dc.description.abstractNiniejszy zeszyt "Prac Pedagogicznych" jest pierwszym rocznikiem, który został opracowany w nowo utworzonej Katedrze Nauczania Początkowego i Wychowanie Przedszkolnego w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Krakowie. Zawiera publikacje pracowników naukowo-dydaktycznych tej jednostki, powstałe w latach 1983-1984. W znacznej mierze stanowią one część rezultatów badań prowadzonych prac awansowych przez adiunktów i starszych asystentów (I. Adamek, B. Muchackiej, K. Gęsiorek, M. Guśpiel, J. Sarnackiej, S. Szwabowskiego, A. Wilka), które są fragmentami większych publikacji przygotowywanych do druku. Obok dojrzałych rozpraw (Т. Rittel, J. Szymkat) w zeszycie zamieszczono też artykuły, które są debiutami prób pisarstwa asystentów (Z. Nowaka, G. Hyli, R. Rosy, E. Opyd, W. Łaty, L. Smółki). Zeszyt składa się z trzech części ułożonych tematycznie. W części I zawarto artykuły dotyczące wybranych zagadnień kształcenia nauczycieli przedszkoli i klas I-III. Część II ma charakter opracowań metodycznych, obejmuje kilka artykułów z metodyki nauczania początkowego. Część III to recenzje najnowszych książek z pedagogiki wczesnoszkolnej. Poziom naukowy zamieszczonych artykułów jest zróżnicowany. Niemniej wszystkie one mają charakter oryginalny i wnoszą wartościowe refleksje do powstającej w grupie nauk pedagogicznych nowej subdyscypliny, jaką bez wątpienia staje się pedagogika wczesnoszkolna. Wszystkie zamieszczone artykuły charakteryzuje umiejętne prezentowanie zmian, jakie zachodzą w organizacji nauczania początkowego we współczesnym świecie, w kształceniu nauczycieli klas młodszych oraz w przyjmowanych tendencjach w systemie metodycznym procesu nauczania - uczenia się, w którym to akcentuje się działania nakierowane na rozwój procesów myślowych i wdrażanie do samodzielnej pracy dziecka w młodszym wieku szkolnym.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.titleRocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 105. Prace Pedagogiczne 7pl_PL
dc.typeCzasopismopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord