• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Mathematica
  • 2003, Studia Mathematica 3
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Mathematica
  • 2003, Studia Mathematica 3
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Some remarks about pupils' concept of a point

Thumbnail
View/Open
Some remarks about pupils'... (163.7Kb)
Author:
Prokopová, Magdalena
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 16, Studia Mathematica 3 (2003), s. [201]-205
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Date: 2003
Metadata
Show full item record
Abstract
Our contribution deals with pupils’ conception of some elementary objects of geometry, like a point or a straight line. Pupils (of primary and secondary schools) have often many difficulties with understanding concepts whose phylogenetic and ontogenetic aspects of images differ essentially. Pupils’ statements often look like an ignorance or a mistake, but they make evidence of the natural evolution of those concept in pupils.
URI
http://hdl.handle.net/11716/5755
Collections
  • 2003, Studia Mathematica 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image