• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Deklarowane a realizowane zachowania prospołeczne dzieci sześcioletnich

Thumbnail
View/Open
Deklarowane a realizowane... (612.6Kb)
Author:
Rudkowska, Grażyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 14, Studia Psychologica 1 (2003), s. [79]-89
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2003
Metadata
Show full item record
Abstract
The aim of the research was to analyse the declared and subsequently realised prosocial behaviour in six-year-old children and to find a correlation between these variables. On the basis of tests on 180 children I concluded that both the kind of motivation for declared behaviour the child aseribes itself and the level of realised behaviour depend on their category - helping or sharing and object (an adult or child). This shows that six- yers-old children lack intersituational consistency in justifying and realising prosocial behaviour. Usually children more often declare actions for the benefit of others than they realise them, but this regularity is modified by the contents of the situation. Also the kind of motivation does not unambiguously define prosocial behaviour, since it is some situations that children who ascribe prosocial motives to themselves achieve a higher level of action for the benefit of others. This indicates the undertaking of prosocial behaviour by children.
URI
http://hdl.handle.net/11716/5866
Collections
  • 2003, Studia Psychologica 1
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image