• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Czy didaskalia to tekst poboczny dramatu?

Thumbnail
View/Open
Czy didaskalia to tekst... (309.9Kb)
Author:
Kawka, Maciej
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 9, Studia Ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 2 (2003), s. [267]-274
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2003
Metadata
Show full item record
Abstract
Stage directions defined pragmatically as information or instruction from the author have been considered in the context of the dramatic work as a marginal - or side - text. Ingarden’s stratification of the dramatic text prevents us from taking an overall look at the structure of the work. We can look at the drama from two perspectives; we can consider it to be a literary work of art or a text whose primary function is to be used for stage-production. From the modem point of view (especially the functional one), these two perspectives require a text description which would include both heterogeneous aspects.
URI
http://hdl.handle.net/11716/5886
Collections
  • 2003, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 2
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image