• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sztuka autoreklamy czy autoreklama sztuki. O rolach pisarza postmodernisty

Thumbnail
View/Open
Sztuka autoreklamy... (690.1Kb)
Author:
Czubała, Henryk
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 11, Studia Historicolitteraria 1 (2002), s. [189]-203
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2002
Metadata
Show full item record
Abstract
The author presents advertising and marketing strategies used by Polish writers, as well as persuasion techniques as manifestations of a new role of the writer in the post-modernist culture, which is being formed nowadays. The subject matter of the analysis and interpretation is the role of the writer as seducer and persuasion means of appealing to the reader. The author considers these new phenomena as factors enriching literature, which possess also nihilistic, destructive aspects with reference to traditional functions of art, and especially its ability to appeal to metaphysical sensitivity.
URI
http://hdl.handle.net/11716/5936
Collections
  • 2002, Studia Historicolitteraria 1
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image