• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Świty śpiących". Miłoszowe inspiracje w cyklu Dziennik poranny Stanisława Barańczaka

Thumbnail
View/Open
Świty śpiących... (476.7Kb)
Author:
Kozaczewski, Jakub
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 20, Studia Historicolitteraria 4 (2004), s. [103]-112
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2004
Metadata
Show full item record
Abstract
The article attempts to analyse the title relation on three planes: topic, emotion and verse. The author arrives at a conclusion that apart from inspirations to conduct versification experiments, Barańczak hardly ever used the poetic “lesson” of early Miłosz in his own literary output. The factor responsible for it is the difference in poetic characters and Barańczak’s inability to create an emphatic literary subject that is so characteristic of Miłosz.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6036
Collections
  • 2004, Studia Historicolitteraria 4
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image