• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Rachunku Prawdopodobieństwa i Jego Dydaktyki
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Rachunku Prawdopodobieństwa i Jego Dydaktyki
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 114. Prace z Rachunku Prawdopodobieństwa i Jego Dydaktyki 1

Thumbnail
View/Open
RN-D. Z. 114. Prace z Rachunku Prawdopodobieństwa i Jego Dydaktyki 1 (10.80Mb)
Author:
Wołodźko, Stanisław
Płocki, Adam
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Wołodźko, Stanisław
Płocki, Adam
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
rachunek prawdopodobieństwa
Date: 1987
Metadata
Show full item record
Abstract
Wraz z wkraczaniem elementów rachunku prawdopodobieństwa do programów matematyki szkolnej dydaktyka matematyki stanęła przed problemem roli i miejsca, a więc udziału, problematyki probabilistycznej w nauczaniu matematyki, a przede wszystkim w kształceniu matematycznym i ogólnym. Problem ten obejmuje zagadnienia: a) poszukiwania odpowiedniego, z uwagi na psychofizyczne uwarunkowania ucznia, a także bogactwo probabilistycznych i matematycznych treści; surowca do inspiracji i motywacji problematyki probabilistycznej na lekcjach matematyki, a zwłaszcza do inspiracji rozmaitych aktywności matematycznych; b) ukazywania pojęć i idei probabilistycznych jako nowego, odkrywanego przez ucznia, matematycznego narzędzia poznawania świata, ukazywania pojęć probabilistycznych w ich rozmaitych aspektach; c) wykorzystywania procesu odkrywania i kształtowania pojęć do ukazywania metodologii matematyki (chodzi o bogaty w matematyczne aktywności proces obróbki środkami matematycznymi konkretnych sytuacji i odkrywanych w ich kontekście stosunków jakościowych i ilościowych, proces przejścia od konkretu do probabilistycznej abstrakcji); d) udziału zadań probabilistycznych w procesie kształtowania pojęć i idei probabilistycznych (formułowanie, atakowanie i rozwiązywanie zadań powstałych na tle konkretnej sytuacji, w jakiej uczeń został postawiony na lekcji matematyki, może być matematyczną twórczością, której dedukcja i rachunki stanowią zaledwie jedną z wielu form); e) udziału tematyki probabilistycznej w integrowaniu szkolnej matematyki (idea fuzjonizmu) na różnych etapach jej nauczania. Powyższa problematyka była, i jest, przedmiotem prowadzonego przeze mnie od roku 1977 w Instytucie Matematyki Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie seminarium z dydaktyki rachunku prawdopodobieństwa. Zamieszczone w Roczniku prace powstały w ramach tego seminarium.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6152
Collections
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Rachunku Prawdopodobieństwa i Jego Dydaktyki

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image