• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 122. Prace Pedagogiczne 10

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
RN-D. Z. 122. Prace Pedagogiczne 10 (7.346MB)
Autor:
Baran, Jadwiga
Redaktor:
Baran, Jadwiga
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
ISSN: 0239-2356
Język: pl
Data: 1988
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Dotychczas ukazały się dwa tomy Rocznika Naukowo-Dydaktycznego (Prace Pedagogiczne t. IV i VI), których treść dotyczy wyłącznie problematyki z zakresu pedagogiki i psychologii specjalnej. Obecnie oddajemy do druku następny, poświęcony podobnej problematyce. Zawiera on 12 artykułów, których autorami są - w zdecydowanej większości - pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry Pedagogiki Specjalnej Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Zaprezentowano w nich wyniki badań własnych autorów dotyczące głównie zagadnień związanych z rewalidacją jednostek niepełnosprawnych kształconych w szkołach specjalnych, masowych i systemem indywidualnym w domu. Badania prowadzono w latach 1984-1986 na terenie kilkunastu placówek rewalidacyjnych w Polsce. Ich przedmiotem były dzieci upośledzone umysłowo, głuche, przewlekle chore zakwalifikowane do grup dyspanseryjnych, dzieci z trudnościami w nauce oraz głuchociemne. Celem badań było poszerzenie wiedzy pedagogicznej o dzieciach wymagających specjalnej troski. Pedagogika i psychologia specjalna to dyscypliny bardzo młode, w obrębie których istnieje cały szereg problemów nie rozwiązanych i wymagających podejmowania badań. Zamieszczone w niniejszym tomie artykuły stanowią pewne przyczynki wypełniające lukę w teorii. Mogą również być podstawą dla podejmowania działań modernizacyjnych w systemie rewalidacji jednostek niepełnosprawnych. Podsuwają bowiem skuteczniejsze metody nauczania i wychowania oraz terapii w odniesieniu do dzieci i młodzieży z różnymi zaburzeniami i odchyleniami od normy. Pozycja ta jest zaadresowana do pracowników naukowych i studentów uczelni pedagogicznych, ale mogą z niej również korzystać nauczyciele i wychowawcy placówek kształcenia specjalnego oraz nauczyciele szkół masowych, którzy spotykają się z jednostkami wymagającymi specjalnej pomocy.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6275
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image