• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mistrzostwo pedagogiczne jako cel awansu zawodowego i edukacji całożyciowej nauczycieli

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (2.878MB)
Autor:
Ir, Ewa
Promotor:
Potyrała, Katarzyna
Język: pl
Słowa kluczowe:
mistrzostwo pedagogiczne
awans zawodowy nauczycieli
kompetencje i kwalifikacje nauczycieli
pedagogical championship
career advancement of teachers
teacher’s competences and qualifications
Data: 2020-01-29
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Katarzyny Potyrały, prof. UP.
Streszczenie
Celem prezentowanej pracy było przedstawienie znaczenia awansu zawodowego w osiąganiu mistrzostwa pedagogicznego. Badaniami objęto 116 nauczycieli, z których 16 uczestniczyło w wywiadzie, zaś 100 w badaniach ilościowych. Przeprowadzone badania wskazują, że system awansu zawodowego nie jest pozytywnie postrzegany przez nauczycieli i wymaga gruntownych zmian. Niezbędne jest również szkolenie przyszłych nauczycieli przygotowujące ich do realizacji awansu zawodowego. System awansu zawodowego powinien prowadzić do mistrzostwa pedagogicznego. Zalecane w pracy rekomendacje mogą służyć Ministerstwu Edukacji Narodowej do wprowadzenia zmian w systemie awansu zawodowego nauczycieli.
 
The aim of the presented work was to present the importance of career advancement in achieving the pedagogical championship. The research involved 116 teachers, 16 of whom participated in the interview and 100 in quantitative research. The conducted research indicate that the system of career advancement is not positively perceived by teachers and requires changes. It is also necessary to train future teachers preparing them for realization of career advancement. What is more a career advancement system should lead to a pedagogical championship. The recommendations included in the work can be used by the Ministry of National Education to introduce changes in the teachers career advancement.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/6752
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image