Mistrzostwo pedagogiczne jako cel awansu zawodowego i edukacji całożyciowej nauczycieli
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Ir, Ewa
Promotor:
Potyrała, Katarzyna
Język: pl
Słowa kluczowe:
mistrzostwo pedagogiczneawans zawodowy nauczycieli
kompetencje i kwalifikacje nauczycieli
pedagogical championship
career advancement of teachers
teacher’s competences and qualifications
Data: 2020-01-29
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Katarzyny Potyrały, prof. UP.Streszczenie
Celem prezentowanej pracy było przedstawienie znaczenia awansu zawodowego w osiąganiu mistrzostwa pedagogicznego. Badaniami objęto 116 nauczycieli, z których 16 uczestniczyło w wywiadzie, zaś 100 w badaniach ilościowych. Przeprowadzone badania wskazują, że system awansu zawodowego nie jest pozytywnie postrzegany przez nauczycieli i wymaga gruntownych zmian. Niezbędne jest również szkolenie przyszłych nauczycieli przygotowujące ich do realizacji awansu zawodowego. System awansu zawodowego powinien prowadzić do mistrzostwa pedagogicznego. Zalecane w pracy rekomendacje mogą służyć Ministerstwu Edukacji Narodowej do wprowadzenia zmian w systemie awansu zawodowego nauczycieli. The aim of the presented work was to present the importance of career advancement in achieving the pedagogical championship. The research involved 116 teachers, 16 of whom participated in the interview and 100 in quantitative research. The conducted research indicate that the system of career advancement is not positively perceived by teachers and requires changes. It is also necessary to train future teachers preparing them for realization of career advancement. What is more a career advancement system should lead to a pedagogical championship. The recommendations included in the work can be used by the Ministry of National Education to introduce changes in the teachers career advancement.