• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Nowoczesna Szkoła
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Nowoczesna Szkoła
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Media w służbie polonisty

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Media w służbie polonisty (21.10MB)
Autor:
Ślósarz, Anna
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków
ISBN: 978-83-7271-458-9
Język: pl
Słowa kluczowe:
media
media elektroniczne
język polski
nauczanie wspomagane komputerowo
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Współczesna dydaktyka zmierza w kierunku usprawnienia, uprzystępnienia, uatrakcyjnienia i unowocześnienia procesu dydaktycznego. Służą do tego m.in. środki dydaktyczne (nazywane też pomocami naukowymi), które w opinii Czesława Kupisiewicza „dostarczają uczniom bodźców sensorycznych oddziałujących na wzrok, słuch, dotyk itd.", a według Wincentego Okonia wzbogacają proces dydaktyczny i zwiększają jego efektywność, „są w stanie reprodukować wszystkie czynności werbalne nauczyciela, a oprócz tego całe bogactwo dźwięków, również materiałów wizualnych". Natomiast w światowej literaturze poświęconej edukacji używa się terminu media zarówno w odniesieniu do środków masowego przekazu, jak i do wszelkich innych pomocy dydaktycznych stosowanych w szkole, definiując je jako pośredniki lub sposoby komunikowania, które przekazują informacje przy wykorzystaniu słów, obrazów i dźwięków. Słowo „media" (łac. medium = pośrednik) będzie jednak używane w niniejszym tekście zgodnie z polską tradycją: są to urządzenia techniczne służące do szerokiego i szybkiego przekazywania informacji, pośredniczące między nadawcą i odbiorcą. Należą do nich: książki, prasa, radio, foliogramy, fazogramy, film, telewizja satelitarna, programy komputerowe i Internet, urządzenia telekomunikacyjne, a nawet pomniki. Wykorzystywanie mediów w procesie nauczania może atrakcyjnie i skutecznie przyspieszyć negocjowanie znaczeń utworu oraz wzbogacić ćwiczenie, a nawet ukształtowanie umiejętności analityczno-interpretacyjnych, dzięki wpisaniu przekazu w znane uczniom z codziennego doświadczenia kody odbioru. Współcześnie dominują wśród młodzieży te sposoby percepcji, do których odwołują się media elektroniczne i cyfrowe. Dlatego te właśnie media będą głównym przedmiotem zainteresowania w książce.
URI
http://hdl.handle.net/11716/6822
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WF)
  • Nowoczesna Szkoła

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image