Search
Now showing items 1-10 of 14
Tożsamość a współczesne media
(2010)
In the article Identity and the contemporary media the author reflects on the subject of
influence of new technologies on the contemporary man’s spiritual life. She discusses the
issue of creation of an individual identity ...
Przeszłość czarująca obrazem. Wykorzystanie fotografii w angielskiej edukacji historycznej
(2012)
Using photographs in English history teaching shows pupils the diversity of the past. Photos
help understand history. We should remember that every teacher in Great Britain knows how
to use sources in teaching about the ...
Stereotypizacja fotograficzna w prasie codziennej
(2012)
The article discusses the issue of stereotypes and their presentation in the opinion-forming
press. The study is a part of more comprehensive research focusing on negative attitudes
(stereotypes, prejudice, discrimination, ...
Postprawda jako narzędzie konstruowania rzeczywistości: przykład Amber Gold
(2019)
Autorzy diagnozują współczesność jako zdominowaną przez medialne kreacje, koncentrują
się przy tym na pojęciu postprawdy. Wskazują na sposoby konstruowania wiarygodnych obrazów
rzeczywistości poprzez specjalne strategie ...
Včasná diagnostika fake news
(2019)
Even though false or misleading information has been related with human being from early
beginning, the term “fake news“ has just appeared and immediately grabbed attention
of society. The first scientific study has ...
Selfie w medialnych digitalnych platformach – ukierunkowanie komunikacji marketingowej
(2018)
Niniejszy artykuł koncentruje się na fenomenie selfie, jego popularności, relacji z autopostrzegania,
egoontogenezy, ale w szczególności jako możliwość orientacji grupy docelowej
w odpowiednim kierunku planowanym w ramach ...
The Internet – (cyber)space of interpersonal communication
(2020)
The article focuses on the problem of Internet as a space for interpersonal communication.
Among the determinants of the global network, mainly in functional terms, close links with
existing forms of communication that ...
Multimedialność w inscenizacji dramatu antycznego. I Ifigenia Tomasza Bazana
(2019)
Artykuł podejmuje zagadnienie zastosowania multimediów w inscenizacji dramatu antycznego,
poddając analizie spektakl Tomasza Bazana I Ifigenia z Teatru Nowego im. Kazimierza
Dejmka w Łodzi, będący adaptacją tragedii ...
Wulgarny internauta, czyli kilka słów o zgorszeniu w sieci
(2012)
There has been a common belief that an Internet language is full of vulgarism. The level of
interpersonal culture in communication has been lowering, especially in functional aspect
of language. Moreover, vulgarization ...
Necromarketing as Advertising Strategy in American Television
(2020)
Thanks to the analysis of 1012 American TV commercials, we determined the form, contents
and functioning of necromarketing in American TV advertising. Our conclusions demonstrate
that implicit necromarketing is a more ...