• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Androgenia - nowe spojrzenie na problem identyfikacji z rolą płci

Thumbnail
View/Open
Androgenia - nowe spojrzenie... (456.7Kb)
Author:
Brząkała, Magdalena
Sękowski, Andrzej
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1992, Z. 141, Prace Psychologiczne 3, s. 43-57
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1992
Metadata
Show full item record
Abstract
This article presents a conception of androgyny which is free from culturally imposed definitions of masculinity and Femininity. Masculinity and femininity represent complementary domains of positive traits and behaviors, and that it is therefore possible, in principle, for an individual to be both masculine and feminine, both instrumental and expressive, both agentic and communal, depending upon the situational appropriateness of these various modalities. Moreover, it is argued that for fully effective and healthy human functioning, masculinity and femininity must each be tempered by the other, and the two must be integrated into a more balanced, a more fully human, a truly androgynous personality. An androgynous personality would thus represent the very best of what masculinity and femininity have each come to represent, and the more negative exaggerations of masculinity and femininity would tend to be cancelled out. Androgyny is a third dimension, but it isn’t a complex union of the totalities of traditionally definited masculinity and femininity. Moreover this article presents researches on psychological consistency of androgyny, and a conception of the healthy personality.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7064
Collections
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image