• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analiza porównawcza niektórych cech rozwoju społecznego dzieci jedynych i posiadających rodzeństwo (na przykładzie badań sześciolatków)

Thumbnail
View/Open
Analiza porównawcza... (742.3Kb)
Author:
Rudkowska, Grażyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1992, Z. 141, Prace Psychologiczne 3, s. 59-79
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1992
Metadata
Show full item record
Abstract
On the basis of the comparative analysis of self-concept, the preferences of social roles and social behavior in six-year-old children being the only ones in a family or having siblings, we should point out that there are no significant differences between the groups investigated. The self-concept, the preferences of social roles and the social behavior on the premises of nursery school depend on the sex of the child and not on the fact of having or not having siblings. Sharing behavior depends neither on the sex nor on having siblings. In the children investigated being the only ones in a family, the adaptation to nursery school has caused them more difficulties than in those having siblings, as we can judge from the opinions of their parents and teachers.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7065
Collections
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image