• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pozycja socjometryczna w grupie szkolnej sześciolatków wychowywanych w domach dziecka

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Pozycja socjometryczna... (430.7KB)
Autor:
Lis, Stanisława
Źródło: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1992, Z. 141, Prace Psychologiczne 3, s. 81-92
Język: pl
Data: 1992
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The aim of the paper is to find out how children from children’s homes integrate in a school environment. All the children from Warsaw children’s homes who started school in ’0’ form were considered in the investigation. The investigation was carried out in May and June 1988 in the eight classes of the schools the children attended. 188 children from ’0’ forms were considered in the investigation. The following methods were used: observation of the children’s homes and sociometric technique. The results obtained indicate that at the end of a school year there are fairly stable groups of children having formed friendships. Only exceptionally there are children not accepted by a peer group. Out of 31 children from children’s homes, only 7 were able to establish and maintain informal connections with children brought up in a family group. The remaining children from children’s homes were not accepted by the children having families. Their isolation in schools was strengthened by mutual choosing of partners by the children from homes among the inmates of the homes. The reasons of such a situation are going to be investigated.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7066
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image