• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Samoocena kompetencji wychowawczych a postawy nauczycieli wobec karania uczniów

Thumbnail
View/Open
Samoocena kompetencji... (617.0Kb)
Author:
Marczyńska, Barbara
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1992, Z. 141, Prace Psychologiczne 3, s. 129-145
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1992
Metadata
Show full item record
Abstract
The group of 230 teachers was examined using the questionnaire of self-estimation of education competence. Also teachers’ attitude toward the punishment of pupils has been measured using the Likert’s scale. In the second part of examination teachers were asked to propose punishment of pupils who were the cause of education difficulties. The collected empirical results say that only 22,2% of subjects appreciate positively their theoretical knowledge and 44,3% of them appreciate positively their practical knowledge concerning problems of education. However their opinion was, that they were responsible rather for educational successes than for failures. The part of teachers were induced to use more severe methods when suggesting punishment. The teachers who had low self-estimation of education competences were submisse and they suggested punishment more frequently. The teachers with high self-esteem were more resistive. This result can be interpreted using theory of psychological reactance.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7069
Collections
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image