Budowanie sieci kognitywnych powiązań w środowisku regularności matematycznych
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Pytlak, Marta
Promotor:
Swoboda, Ewa
Język: pl
Słowa kluczowe:
regularności matematycznemyślenie algebraiczne
budowanie wiedzy matematycznej
algebra szkolna
język algebraiczny
uogólnianie
mathematical regularity
algebraical thinking
building mathematical knowledge
school algebra
algebraic language
generalizator
Data: 2011
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny. Promotor: prof. dr hab. Ewa Swoboda.Streszczenie
Problematyka tej rozprawy skupiona jest wokół algebry i myślenia algebraicznego uczniów, zwłaszcza tych z poziomu szkoły podstawowej. Poruszam w niej problem rozwijania wiedzy algebraicznej uczniów podczas rozwiązywania przez nich zadań ukierunkowanych na dostrzeganie i uogólnianie regularności. In this disertation I focuse on algebra and students' algebraic thinking, especially students from a primary school. I bring up the issue developing of students' algebraic knowledge during the process of solving the tasks connected with discovering and generalizing the regularity.