Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWrzeszcz, Natalia
dc.date.accessioned2016-01-19T09:08:13Z
dc.date.available2016-01-19T09:08:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationSzkoła : współczesne konteksty interpretacyjne / red. nauk. Iwona Ocetkiewicz, Joanna Wnęk-Gozdek, Natalia Wrzeszcz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe UP, 2015. - S. [81]-97.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/728
dc.description.abstractAutorka artykułu porusza tematykę afrykańskich motywów literackich w edukacji szkolnej. Zmiany w kanonach lektur pociągają za sobą modyfikację treści proponowanych uczniowi. Autorka przedstawia najczęściej stosowane motywy, a następnie omawia te dotyczące prezentacji świata afrykańskiego. Jak zauważa, tendencyjna prezentacja proponowanych tematów i zagadnień może doprowadzić do uogólnień opisywanych problemów i utrwalania się stereotypów społecznych o Afryce.
dc.description.abstractThe article deals with african themes in literature used in schools. Changes in obligatory reading lists entail modification of educational content proposed. The author presents the themes that are used most often and discusses those connected with portraying the African world. She observes that partial presentation of topics may lead to generalization of problems in question and supporting social stereotypes treating about Africa.
dc.language.isoplpl_PL
dc.rights.uri
dc.subjectmotywy afrykańskie
dc.subjectkanon lektur
dc.subjectstereotypy społeczne
dc.subjectAfrican themes
dc.subjectobligatory reading
dc.subjectsocial stereotypes
dc.titlePrzetrwanie i przemijanie motywów afrykańskich w edukacji szkolnejpl_PL
dc.title.alternativeAfrican themes coming and going in school educationpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord