dc.contributor.author | Wrzeszcz, Natalia | |
dc.date.accessioned | 2016-01-19T09:08:13Z | |
dc.date.available | 2016-01-19T09:08:13Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Szkoła : współczesne konteksty interpretacyjne / red. nauk. Iwona Ocetkiewicz, Joanna Wnęk-Gozdek, Natalia Wrzeszcz. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe UP, 2015. - S. [81]-97. | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/728 | |
dc.description.abstract | Autorka artykułu porusza tematykę afrykańskich motywów literackich w edukacji szkolnej. Zmiany w kanonach lektur pociągają za sobą modyfikację treści proponowanych uczniowi. Autorka przedstawia najczęściej stosowane motywy, a następnie omawia te dotyczące prezentacji świata afrykańskiego. Jak zauważa, tendencyjna prezentacja proponowanych tematów i zagadnień może doprowadzić do uogólnień opisywanych problemów i utrwalania się stereotypów społecznych o Afryce. | |
dc.description.abstract | The article deals with african themes in literature used in schools. Changes in obligatory reading lists entail modification of educational content proposed. The author presents the themes that are used most often and discusses those connected with portraying the African world. She observes that partial presentation of topics may lead to generalization of problems in question and supporting social stereotypes treating about Africa. | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights.uri | | |
dc.subject | motywy afrykańskie | |
dc.subject | kanon lektur | |
dc.subject | stereotypy społeczne | |
dc.subject | African themes | |
dc.subject | obligatory reading | |
dc.subject | social stereotypes | |
dc.title | Przetrwanie i przemijanie motywów afrykańskich w edukacji szkolnej | pl_PL |
dc.title.alternative | African themes coming and going in school education | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |