• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp nieograniczony
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp nieograniczony
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wzory zmiany społeczno-politycznej w świadomości ukraińskich studentów po 1991 roku

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (23.21MB)
Autor:
Kamionka, Mateusz
Promotor:
Zweiffel, Łukasz
Marzęcki, Radosław
Język: pl
Słowa kluczowe:
studenci
Ukraina
młodzież
rewolucja
students
Ukraine
Ukrainian Studies
youth
revolution
Data: 2020-06-18
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Politologii. Instytut Politologii. Rozprawa doktorska - promotor: dr. hab. prof. UP Łukasz Zweiffel, promotor pomocniczy: dr hab. Radosław Marzęcki.
Streszczenie
Prezentowana rozprawa doktorska stanowi próbę deskrypcji ukraińskiego pokolenia „wolności" (osób urodzonych w okresie niezależności Ukrainy) pod kątem społeczno-politycznym. Głównym celem badawczym rozprawy doktorskiej jest próba pełnego zrozumienia, opisu i wyjaśnienia roli, jaką odgrywali młodzi obywatele Ukrainy, ze szczególnym uwzględnieniem studentów, w procesach politycznych i społecznych zmian po 1991 roku. Wiele opracowań naukowych porusza kwestię udziału studentów w protestach politycznych (ostatnio przede wszystkim w odniesieniu do Rewolucji Godności), jednakże najczęściej są to studia teoretyczne i opisowe. Tymczasem zamiarem autora rozprawy było przyjęcie podejścia empirycznego, które posłuży do realizacji poniżej wskazanego celu badawczego. Z jednej strony pozwoliło to dokładniej przyjrzeć się zasobom symbolicznym młodych obywateli Ukrainy (ich poglądom, wizjom, ideom, interesom, hierarchiom wartości, wiedzy itp.). Ten cel szczegółowy został osiągnięty w toku analizy danych z badań ankietowych. Z drugiej strony konkretne kwestie i problemy zidentyfikowane na etapie badań ilościowych, zostały poddane analizie w oparciu o dane zebrane w trakcie wywiadów pogłębionych prowadzonych ze studentami na Ukrainie. W tym sensie został osiągnięty drugi ważny cel szczegółowy, tj. diagnoza, opis i wyjaśnienie dominujących w świadomości społecznej studentów wzorów zachowań (politycznej aktywności), które uznaje się za uzasadnione i skuteczne w relacji ze światem polityki.
 
The presented doctoral dissertation is an attempt to characterize the Ukrainian generation of "freedom" (people born during the period of Ukrainian independence) from a socio-political perspective. The main research goal of this doctoral dissertation is an endeavour to fully understand, describe and explain the role played by young Ukrainian citizens, with particular emphasis on students, in the processes of political and social changes after 1991. Many scientific studies raise the issue of student participation in political protests (most recently in relation to the „Revolution of Dignity"), however, most often they are theoretical and descriptive studies. Meanwhile, the intention of the author of the dissertation was to adopt an empirical approach that will be used to achieve the research objective indicated below. On the one hand, this allowed a closer look at the symbolic resources of young Ukrainian citizens (their views, visions, ideas, interests, hierarchies of values, knowledge, etc.). This specific objective was achieved in the course of the analysis of survey data. On the other hand, specific issues and problems identified at the quantitative research stage were analysed based on data collected during in-depth interviews conducted with students in Ukraine. In this sense, a second important specific goal has been achieved, i.e. diagnosis, description and explanation of behavioural patterns (political activity) dominating in the social consciousness of students, which are considered justified and effective in relation to the world of politics.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/7348
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp nieograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WPL)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image