Aktywności matematyczne studentów inspirowane grami Penneya
View/ Open
Author:
Major, Maciej
Nawolska, Barbara
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 36, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 1 (2006), s. [137]-161
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2006
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
This paper proposes a way to adapt theories of countable probabilistic
spaces in order to use them to educate mathematical students
trained to be teachers. It presents many examples of how to develop
students' mathematical activities using stochastic games called Penney
games. Introducing chance games delivers the opportunity of creating
and examining probabilistic spaces. The fairness of games is a problem
that inspires and motivates mathematicians to formulate problems and
tasks of a probabilistic and general mathematical character.