Z badań nad wprowadzeniem podstawowych treści analizy matematycznej podczas zajęć na I roku studiów matematycznych
View/ Open
Author:
Powązka, Zbigniew
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 36, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 1 (2006), s. [229]-295
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2006
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
This article presents the author's research results concerning the
teaching of introductory notions and theorems of mathematical analysis.
The research was carried out among the rst-year students of mathematics.
The main objects of the research were:
- the observation of the degree of assimilation of the basic notions
and theorems by the students;
- the investigation of the students' progress in proving theorems and
constructing suitable examples and counterexamples.
The nal part of the article presents the research conclusions concerning
the teaching of mathematical analysis of the rst-year students of
mathematics.