• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2006, Studia Historicolitteraria 6
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historicolitteraria
  • 2006, Studia Historicolitteraria 6
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Autokreacja Stefana Chwina w jego Kartkach z dziennika

Thumbnail
View/Open
Autokreacja Stefana Chwina... (418.0Kb)
Author:
Jochymek, Renata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 37, Studia Historicolitteraria 6 (2006), s. [137]-146
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2006
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Pages from a Diary by Stefan Chwin is clearly distinguished among many published autobiographical texts because their author purposefully connects different ways of conducting the autobiographical monologue. He auto-interprets his inner T, and he does it as far intentionally as he wants to transmit certain important moral and philosophical message together with his own image. Similarly to all previous Chwin’s novels, Pages from a Diary also contains a universal canon of behaviour, interpretation of the relation between the good and the evil, affirmation of normality, fascination with the Gothic, the bourgeois culture of the pre-war residents of Gdansk and the author-narrator himself. Creating his own literary double, Chwin took advantage of the basic directives for the formation of a legend, from which the most expressive ones are: support of the legend creator, annexation of the legend of a well- known man (he presented himself as a favourite disciple and then associate of Maria Janion and a friend of Czeslaw Milosz). He creates himself as a romantic lover and an artist who is not fully understood by the society.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7429
Collections
  • 2006, Studia Historicolitteraria 6

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image