• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kto wierzy w dinozaury? O zmianach w poetyce filmowego pamiętnika

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Kto wierzy w dinozaury? (558.8KB)
Autor:
Skowronek, Bogusław
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 37, Studia Historicolitteraria 6 (2006), s. [192]-203
Język: pl
Data: 2006
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The article discusses changes in the poetics of film diary and a general evolution of audio-visual documentary forms. The corpus of analysed material comprises an English television series entitled “The Return of the Dinosaurs. Wanderings of Nigel Marven”, which is representative of a nature film called “travelogue”. The author analysed the ontological assumptions of the film, its structure, drama constructions, functions and genological localisation. The discussed series presents a text based onto- logically on computer simulations in which the simulated temporal and spatial environment is made plausible thanks to being subjected to the television ideology of “direct account” as well as various constructions that suggest reality. The analysed film exemplifies a postmodernist “vague genre” inscribed in the assumptions of transparency and performance aesthetics. The author concludes that the series implements the television paradigm of consumer entertainment based on digit vision, intensified drama approximated to the feature cinema and evoking strong sensations in the recipient.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7435
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2006, Studia Historicolitteraria 6
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image