• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wiedza emocjonalna dzieci kończących edukację wczesnoszkolną

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Wiedza emocjonalna dzieci... (842.2KB)
Autor:
Rudkowska, Grażyna
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 41, Studia Psychologica 2 (2007), s. [156]-173
Język: pl
Data: 2007
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
A study of 120 third-grade pupils has found that the children in carly education have some understanding of emotional causes and physical symptoms of the following emotions experienccd by themselves as well as by others: joy, happiness, fear, sadness, anger and shame. They demonstrate the ability to quite accurately characterize the freąuency of thcir own emotional experiences. The same event may cause different cmotional reactions among children, which is the result of different cognitive proccsses and different individual experiences. Sometimes the interdependent relationships are modified by gender differences: for example, girls are morę likely to feel sad when they have negative relations with their classmates while boys get angry. The examined pupils try their best to handle negative emotions, cspccialiy fear and sadness, and to a lesser extenl anger. The study results show that the children aged 9-10 have already started to use their emotional intelligence to control their behavior and to put their own interpretation on other people’s behavior and on the intcrrclationship between themselves and others.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7487
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2007, Studia Psychologica 2
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image