Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 160. Prace z Dydaktyki Biologii 5
Author:
Stawiński, Wiesław
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-editor:
Stawiński, Wiesław
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 83-85898-81-6
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 1230-2244
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 1995
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Kolejny, V tom „Prac z Dydaktyki Biologii” poświęcony został głównie zagadnieniom struktury i kształtowania umiejętności biologicznych uczniów oraz biologiczno-dydaktycznych umiejętności nauczycieli biologii. Tymi niezmiernie ważnymi w dydaktyce biologii problemami zajmowały się w latach 1986-1988 dwa zespoły badawcze (VIII—3 i VIII—4) działające w ramach Resortowego Programu Badań Podstawowych RP III - 30. Koncepcje tych badań przedstawiono w oddzielnej pracy pt. „Problemy badawcze dydaktyki biologii” pod red. W. Stawińskiego (1991).
W tej książce zamieszczamy zarówno opracowania studyjne oparte na porównawczej analizie krajowych i zagranicznych publikacji bezpośrednio lub pośrednio odnoszących się do umiejętności nauczycieli biologii i uczniów, jak też prace zawierające informacje o teoretycznych założeniach i wynikach badań nad tymi umiejętnościami wykonane przez członków obu zespołów badawczych.
Jedynie praca W. Stawińskiego dotycząca działania nauczycieli i uczniów na lekcjach biologii została wykonana w ramach badań własnych autora.