Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.editorKaiser, Janpl_PL
dc.contributor.editorMaurer, Alicjapl_PL
dc.date.accessioned2020-09-27T18:02:35Z
dc.date.available2020-09-27T18:02:35Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.isbn83-85898-51-4
dc.identifier.issn0239-7978
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/7833
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractPrzekazujemy do rąk Czytelników IV tom Prac Psychologicznych, stanowiący przegląd opracowań teoretycznych i empirycznych, przygotowanych w ostatnich latach, w ramach badań indywidualnych i zespołowych, przez psychologów zatrudnionych w Katedrze Psychologii naszej Uczelni. W tomie zamieszczono sześć artykułów opracowanych w oparciu o wyniki badań przeprowadzonych w ramach tematu resortowego RPBP.III.25 pod kierunkiem prof. Jana Strelaua. Są to prace: dr. Marii Kliś, mgr Joanny Kossewskiej, dr. Alicji Maurer i dr. Barbary Oszustowicz, dr. Michała Płaczynty, dr. Grażyny Rudkowskiej oraz dr. Leszka Wrony. Pozostałe artykuły stanowią fragmenty prac realizowanych indywidualnie na stopnie naukowe oraz węższych tematów, podejmowanych indywidualnie. Rocznik składa się z 14 artykułów, z których połowa tworzy cześć I, poświęconą problemom psychologii społecznej. W części tej omówione zostały zarówno pewne kwestie o charakterze ogólnym (interdyscyplinarne modele komunikowania się, problem ryzyka otwartości w analizie transakcyjnej, problem identyfikacji z rolą płci), jak też bardziej szczegółowe problemy, dotyczące intelektualnych i temperamentalnych uwarunkowań funkcjonowania społecznego dzieci rozpoczynających naukę szkolną, psychologicznych uwarunkowań sympatii i antypatii dziecięcych, postaw wobec partnera w sytuacji odrzucenia przez niego, a także intelektualnych i temperamentalnych uwarunkowań postaw wobec pracy u studentów. Część II, poświęcona zagadnieniom psychologii wychowawczej i klinicznej, obejmuje pozostałych 7 artykułów, z których 4 dotyczą temperamentalnych i intelektualnych uwarunkowań uczenia się, rozumienia tekstów, powodzenia zawodowego nauczycieli, jak również związku cech temperamentalnych i inteligencji z czasami reakcji prostych. Dalsze trzy artykuły poświęcone są psychologicznym problemom osób chorych somatycznie. Mamy nadzieję, że zaprezentowany w niniejszym tomie przegląd prac, a zarazem zainteresowań pracowników Katedry Psychologii będzie interesujący dla studentów i przydatny w ich przygotowaniu do podjęcia zawodu nauczycielskiego w okresie zmian społeczno-politycznych; postaw wobec człowieka i sposobów oddziaływań wychowawczych w szkole oraz w różnych sytuacjach życiowych, w których nauczyciele nie przestają pełnić swej roli.pl_PL
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.titleRocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 169. Prace Psychologiczne 4pl_PL
dc.typeCzasopismopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord