• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Psychologiczne uwarunkowania sympatii i antypatii dziecięcych w I klasie szkoły podstawowej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Psychologiczne uwarunkowania... (596.2KB)
Autor:
Beauvale, Lidia
Źródło: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1996, Z. 169, Prace Psychologiczne 4, s. 37-48
Język: pl
Data: 1996
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
In the study there was made an attempt at analysis of intellectual and temperamental determinants of informal relations between 33 pupils of first grade in primary school. Sociometric standing of the child was measured with Sociometric Test of J.L. Moreno and Plebiscite of Kindness and Unwillingness of J. Korczak. Temperamental traits were measured with Reactivity Rating Scale of Friedensberg, Mobility Rating Scale of A. Beau- vale & J. Pakula and Personality Inventory for Children of H.J. Eysenck. The level of intelligence was measured with Coloured Progressive Matrices Test of Raven and Vocabulary Test of A. Beauvale. The conclusions of the study confirmed the data published in literature concerning the effect of child’s intelligence on the level of his popularity in the group of the peers. They also focused the attention on similar, positive effect of excitation and mobility on sociometric standing of the child. The analysis of similarity between partners of interaction showed that pupils felt more sympathy firstly to the better colleagues, secondly to the similar and the less popular group was consisted of worse pupils.
URI
http://hdl.handle.net/11716/7837
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Psychologiczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image