• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Oбраз леса в немецком романтизме

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Oбраз леса... (1.733MB)
Autor:
Korenowska, Lesława
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 173, Studia Historicolitteraria 14 (2014), s. [20]-31
Język: ru
Słowa kluczowe:
German Romanticism
folklore
forest
the romantic perception of nature
an independence of nature
forest visions autonomy
the object of meditation
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The German Romantics were the first to discover the unique beauty of nature - in surprising shapes and sizes, in silence and fear, but also linked their and its destiny with history. In works of fiction such poets as L. Tieck, F. Novalis, J. Goethe and J. Eichendorff there is a forest with double headings: the forest in which the human leg had never trod, and the forest which exceeds the insignificant at first glance history of mankind. The German Romantics bring to literature a wild uninhabited forest, which is ruled only by its own laws. The forest of the Romantics is a part of nature, which has received some autonomy and independence. Very often, the forest reverberates in the soul of a romantic character: grim noise of the branches of trees, piercing sound of the wind etc. The vision of the forest bears the peace or intensifies the feelings of loneliness and pessimistic emotions lyrical character. The forest of the German poets of the Romantic era is the forest chich is at the same time near and far. It is both the object of worship and anxiety – it is the temple of nature and the object of meditation, aesthetic emotions as well as a chronicle of the history of mankind.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8282
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2014, Studia Historicolitteraria 14
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image