Search
Now showing items 1-10 of 25
O nowej przestrzeni edukacyjnej w hybrydowym świecie
(2015)
Przestrzeń edukacyjna należy do najważniejszych pojęć w obszarze szeroko
pojmowanej edukacji. Często jest jednak rozumiana nieprecyzyjnie, intuicyjnie.
Rozwój nowych technologii, jak też towarzyszące mu przemiany kulturowe, ...
The role of the media in health education
(2013)
Modern education is associated with a significant tendency to change the approach to the
school programs and social knowledge. One of the elements of this knowledge is developing
the responsibility for the health of an ...
Przeszłość czarująca obrazem. Wykorzystanie fotografii w angielskiej edukacji historycznej
(2012)
Using photographs in English history teaching shows pupils the diversity of the past. Photos
help understand history. We should remember that every teacher in Great Britain knows how
to use sources in teaching about the ...
Stereotypizacja fotograficzna w prasie codziennej
(2012)
The article discusses the issue of stereotypes and their presentation in the opinion-forming
press. The study is a part of more comprehensive research focusing on negative attitudes
(stereotypes, prejudice, discrimination, ...
Tożsamość a współczesne media
(2010)
In the article Identity and the contemporary media the author reflects on the subject of
influence of new technologies on the contemporary man’s spiritual life. She discusses the
issue of creation of an individual identity ...
Postprawda jako narzędzie konstruowania rzeczywistości: przykład Amber Gold
(2019)
Autorzy diagnozują współczesność jako zdominowaną przez medialne kreacje, koncentrują
się przy tym na pojęciu postprawdy. Wskazują na sposoby konstruowania wiarygodnych obrazów
rzeczywistości poprzez specjalne strategie ...
Včasná diagnostika fake news
(2019)
Even though false or misleading information has been related with human being from early
beginning, the term “fake news“ has just appeared and immediately grabbed attention
of society. The first scientific study has ...
Selfie w medialnych digitalnych platformach – ukierunkowanie komunikacji marketingowej
(2018)
Niniejszy artykuł koncentruje się na fenomenie selfie, jego popularności, relacji z autopostrzegania,
egoontogenezy, ale w szczególności jako możliwość orientacji grupy docelowej
w odpowiednim kierunku planowanym w ramach ...
Komik prezydentem: ukraińskie wybory prezydenckie z 2019 roku w wybranych ukraińskich mediach
(2020)
The purpose of the article is to analyze the presidential elections in Ukraine in 2019 and to
show how they were reported in the Ukrainian media. Content analysis of news and socio-political
weeklies was carried out. ...
Security vs. traditional and new media
(2020)
The article presents selected links between security and old and new media. The subject of
consideration is the area of communication about security, with particular emphasis on the
issue of media coverage of socio-political ...