• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WGB)
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WGB)
  • Artykuły naukowe (WGB)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The role of the media in health education

Thumbnail
View/Open
The role of the media... (699.3Kb)
Author:
Czerwiec, Karolina
Purchałka, Marcin
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 150, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 3 (2013), s. [128]-135
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
health knowledge
media
social attitudes
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Description:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Abstract
Modern education is associated with a significant tendency to change the approach to the school programs and social knowledge. One of the elements of this knowledge is developing the responsibility for the health of an individual and other people. Health is recognized as a fundamental concept in education, and 65% of adult Poles list it as a condition of a happy life. Health education is a process based on scientific principles that create opportunities for learning and making conscious decisions about your health. Responsible for this process are the family, the education system and the society. Educational activities should be directed to: discussion and enhancement of knowledge about health and health risks, the development of appropriate attitudes towards the application of the principles of hygiene, disease prevention and treatment. Therefore, an analysis of ways to spread knowledge about the health allows to note the numerous examples of social campaigns connected with the promotion of health behaviours in biological, social, cultural and moral contexts.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8684
Collections
  • 2013, Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia 3
  • Artykuły naukowe (WGB)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image