• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
  • 2007, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 5
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
  • 2007, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 5
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Charakterystyka „Bibliofilskiej edycji dzieł Henryka Sienkiewicza”

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Charakterystyka „Bibliofilskiej... (668.7KB)
Autor:
Mach, Dorota
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 47, Studia Ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 5 (2007), s. [152]-159
Język: pl
Data: 2007
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
This article presents the characteristics of the bibliophile series of Henryk Sienkiewicz’s works, which has been published since 1996 by Wydawnictwo Instytutu Teologicznego Księży Misjonarzy in Cracow (St Vincent a Paulo Missionary Fathers’ Theological Institute), in cooperation with the Polish Henryk Sienkiewicz Association in Lublin. The book series, edited by Halina Kosętka, Halina Ludorowska, Lech Ludorowski and Father Wacław Piszczek, so far consists of eight volumes: Pójdźmy za Nim! (Let Us Follow Him, 1996), Quo vadis? (1996), Na polu chwały (On the Field of Glory, 1998), Ogniem i mieczem (With Fire and Sword, 2000), Krzyżacy (The Teutonic Knights, 2000), W pustyni i w puszczy (In Desert and Wilderness, 2001), Pan Wołodyjowski (Fire in the Steppe, 2002), and Dramaty (Dramas, 2005). This paper contains detailed descriptions of all volumes, including the size, page layout, graphic design, and the list of innovative, original illustrations by Father Wacław Piszczek. It has been noticed that the series editors’ undoubted achievement is improvement of the text and recreation of the author’s original idea of text division: the segmentation into chapters and volumes. All texts have been based on the 1948–1951 collected edition of Henryk Sienkiewicz’s Works, edited by Julian Krzyżanowski. Another noticeable feature of the series is the editors’ thoroughness and care for the reader, reflected in the attachment of a difficult words glossary. The article puts special emphasis on the series’ editorial values, which can serve as a model of how to produce an undistorted book edition, and how to enrich it with a proper foreword or afterword, editorial notes, text commentaries and glossaries.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8442
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2007, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image