• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
  • 2007, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 5
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
  • 2007, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 5
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Terapia książką w pracy z dziećmi szkół integracyjnych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Terapia książką w pracy... (542.4KB)
Autor:
Żurek, Kinga
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 47, Studia Ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 5 (2007), s. [195]-221
Język: pl
Data: 2007
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The article deals with the subject of disabled children attending schools with integrative classes. The author, having analysed the results of a survey conducted in this type of schools, selected a representative group of disabled pupils, who attended a series of bibliotherapeutic meetings. These sessions aimed at changing the attitude of the participants to the surrounding reality and at making them open to other people. The pupils attended the classes willingly and shared their problems with others. After the series of meetings another survey was conducted among the participants in order to examine the effects of the sessions. The author analyses the changes in attitude of the disabled pupils by comparing the results of the two surveys and presents the conclusions in descriptive and graphic forms. Considering the short time and the small number of meetings, the attitudes of the participants have changed only to a small extent. However, the changes that have occurred allow to formulate an important thesis, namely that bibliotherapy is recommended in integrative institutions since it is interesting for the pupils and helps them change their outlook on the surrounding world. The author states that, owing to the form of sessions and the value of reading appropriately selected texts, bibliotherapy should be necessarily introduced to educational institutions as its application brings the expected results.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8446
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2007, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image