Le texte littéraire en classe de français langue étrangère
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Guillén, Belén Artuñedo
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 49, Studia Romanica 3 (2008), s. [114]-125
Język: fr
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
Przedstawiony artykuł mieści się w obszarze dydaktyki literatury, a ściślej, tekstu literackiego
jako materiału dydaktycznego w nauczaniu języka obcego, przy założeniu, że praca
z nim i ‘na nim’, poza nabywaniem kompetencji językowych i kulturowych, służyć powinna
doskonaleniu kompetencji czytelniczych. Autorka formułuje cały szereg postulatów metodologicznych,
podejmuje krytykę dotychczas stosowanych, tradycyjnych metod nauczania języka
przy zastosowaniu tekstów literackich.