• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Artykuły naukowe (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problematyka edukacyjna we współczesnej debacie publicznej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Problematyka edukacyjna... (686.5KB)
Autor:
Szymański, Mirosław
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 50, Studia Paedagogica 1 (2008), s. [5]-19
Język: pl
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
The rise in social status of education is a characteristic of our time. It is determined by a complex network of various conditions, of which the most prominent are: democratic transformations in the modern world, dynamic progress in science and technology, development of the market economy, popularization of the modern means of information transfer, and globalization processes present in all aspects of life. In such a situation, education cannot remain outside the field of interest of the authorities and the political opposition. In Poland, as in other countries, the educational debate is dominated by the voices of conservatives, liberals, social democrats, and radical thought followers. In comparison with the Western countries, however, the ideological background of particular educational policies is not so obvious, and the views expressed by representatives of various political options are inconsistent, eclectic, and considerably more confused. Thus both the right- and the left-wing programmes of educational reform are incoherent and self-contradictory. Lack of sufficient support from own scientific research and an authentic domestic movement of pedagogical innovation brought about a tendency in Polish education to follow blindly foreign educational solutions. This lasted throughout the whole period of transformations. Still, many crucial educational topics remain outside the field of public debate, which may prove that it does not fulfil its elementary functions.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8482
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2008, Studia Paedagogica 1
  • Artykuły naukowe (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image