Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzymański, Mirosławpl_PL
dc.date.accessioned2020-10-11T16:09:56Z
dc.date.available2020-10-11T16:09:56Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationAnnales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 50, Studia Paedagogica 1 (2008), s. [5]-19pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8482
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractThe rise in social status of education is a characteristic of our time. It is determined by a complex network of various conditions, of which the most prominent are: democratic transformations in the modern world, dynamic progress in science and technology, development of the market economy, popularization of the modern means of information transfer, and globalization processes present in all aspects of life. In such a situation, education cannot remain outside the field of interest of the authorities and the political opposition. In Poland, as in other countries, the educational debate is dominated by the voices of conservatives, liberals, social democrats, and radical thought followers. In comparison with the Western countries, however, the ideological background of particular educational policies is not so obvious, and the views expressed by representatives of various political options are inconsistent, eclectic, and considerably more confused. Thus both the right- and the left-wing programmes of educational reform are incoherent and self-contradictory. Lack of sufficient support from own scientific research and an authentic domestic movement of pedagogical innovation brought about a tendency in Polish education to follow blindly foreign educational solutions. This lasted throughout the whole period of transformations. Still, many crucial educational topics remain outside the field of public debate, which may prove that it does not fulfil its elementary functions.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.titleProblematyka edukacyjna we współczesnej debacie publicznejpl_PL
dc.title.alternativeEducational problems in the contemporary public debateen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord