Idea czynnościowego wprowadzania pojęć geometrii elementarnej z pomocą kursu e-learningowego
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Kucio, Magdalena
Ratusiński, Tadeusz
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 65, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 2 (2009), s. [105]-118
Język: pl
Data: 2009
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The present article introduces a didactic proposal of supporting
the process of teaching mathematics with blended learning. The authors
discuss both benefits and dangers of this idea. Also, the concept of functional
method of teaching mathematics is brought closer, as it is naturally
inscribed in the concept of blended learning. In the second part of the
article the authors describe the materials processed for employment of
the discussed foundation in teaching elementary geometry. Estimate of
efficiency of this proposal was based on the analysis of results of research
carried out on a group of students.