• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2008, Studia Logopaedica 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2008, Studia Logopaedica 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Relewancja w językoznawstwie

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Relewancja w językoznawstwie (701.7KB)
Autor:
Mioduszewska, Ewa
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 56, Studia Logopaedica 2 (2008), s. [9]-19
Język: pl
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Relevance theory that may be compared with Austin’s (1962) and Searle’s (1993) or Grice’s (1989) conceptions is important for a) communication theory and semiotics because it proposes its own (ostensive-inferential) model of communication, b) cognitive psychology because relevance theory is a cognitive one, c) philosophy of language due to its vision of language, d) theory of literature and literary criticism because it proposes some tools for them, i.e. analyses of figures of speech, indirect speech, irony (sarcasm), e) theory and practice of translation – see Gutt’s (1991) and others’ works, f) general linguistics because relevance theory proposes its own cognitive pragmatics referring to the hypothesis of modularity of the mind (Fodor 1983) and metarepresentational ability of the mind (Wilson 2000), g) applied linguistics and educational linguistics due to the rule of optimum relevance as well as cognitive efficiency in information processing involved in educational discourse.
URI
http://hdl.handle.net/11716/8516
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2008, Studia Logopaedica 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image