Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGuzik, Barbarapl_PL
dc.date.accessioned2020-10-12T14:48:38Z
dc.date.available2020-10-12T14:48:38Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationAnnales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 56, Studia Logopaedica 2 (2008), s. [149]-158pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/8522
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractBy means of an example of a particular lesson the author of the paper visualizes how relevance theory may improve leading classroom discourse, especially in separating contextual effects that make the basis for conclusions and generalizations. The subject of the classroom discourse was Z. Herbert’s poem Mona Liza discussed in the background of other contexts like pupils’ compositions (descriptions of the portrait of Mona Lisa), as well as pictures of other painters referring in different ways to Gioconda (M. Duchamp, R. Cieślewicz, Inter Duck). The discourse in which the teacher appreciated the cognitive role of communication in terms of relevance theory results not only in making a search for relevant features easy but, what seems interesting, in getting graduation of relevance by pupils, which was essential for Z. Herbert’s poem Mona Liza.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.titleKontekstowe poszukiwanie relewancji w dyskursie lekcyjnym (na przykładzie obrazu Mona Lisa)pl_PL
dc.title.alternativeContextual Searching for Relevance in Classroom Discourse (with an Example of the Portrait of Mona Lisa)en_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord