Definiowanie znaczeń czasowników. Pozycje relewantne i redundantne. Wiek przedszkolny
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Huk, Anna
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 56, Studia Logopaedica 2 (2008), s. [285]-302
Język: pl
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
The verb exists in children’s minds as an open (syntactic definitions) and dynamic
(emblematic definitions) category, which makes it possible to activate the whole utterance.
Defining notions children most often use syntactic definitions and so they create
a sequence of positions opened by the verb. This children’s favourite way of putting
a construction on meanings agree with Langacker’s statements on occurring lexical items in
“particular contexts” that may be called constructions while repetition of the items in a set of
so understood contexts makes the starting point to acquisition of them; constructions are basic
items of child language acquisition.